I tutaj marlej108 się mylisz, ponieważ w nowym Rapidzie podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 HTP (75 KM, 112 Nm, 0 - 100 km/h w 13,9 s, V max = 175 km/h, śr. spalanie = 6,1 l/100 km).
To jest ten 1.2 12V na łańcuchu? Mam go w Polówce - tragedia. Na jałowym to czuje większe drgania niż w moim starym TDI, ale fakt, że go nie słychać (póki się nie wkręci na obroty).
Może mi ktoś powiedzieć w czym są lepsze te TSI od starszych uturbionych 1.8? Do tamtych to chociaż gaz można było włożyć. :roll:
I tutaj marlej108 się mylisz, ponieważ w nowym Rapidzie podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 HTP (75 KM, 112 Nm, 0 - 100 km/h w 13,9 s, V max = 175 km/h, śr. spalanie = 6,1 l/100 km).
To jest ten 1.2 12V na łańcuchu? Mam go w Polówce - tragedia. Na jałowym to czuje większe drgania niż w moim starym TDI, ale fakt, że go nie słychać (póki się nie wkręci na obroty).
Może mi ktoś powiedzieć w czym są lepsze te TSI od starszych uturbionych 1.8? Do tamtych to chociaż gaz można było włożyć. :roll:
Charakterystyka silnika 1.2 tsi :
1197 ccm
105 KM przy 5000 obr/min
175 Nm przy 1500-3500 obr/min
0-100 km/h (w Polo) 9,6 s (lub 9,7 zależnie od źródła)
129 g CO2/km (co jest ekwiwalentem 5,2 l benzyny na 100 km), podawane zużycie paliwa to 5,5 l/100 km*
dostępny z 6 biegową skrzynią manualną lub 7-b DSG
*silnik należy do rodziny EA111 (zapoczątkowanej już w latach 70-tych),
*w aluminiowym kadłubie zamontowano tuleje cylindrowe z żeliwa szarego - mała przewodność cieplna (ważne z uwagi na sprawność) i znaczna wytrzymałość na wysokie ciśnienia spalania,
*dolna pokrywa napędu rozrządu jest z magnezu, górna z tworzyw sztucznych,
*VW (podobnie jak to zrobiło BMW i PSA w 1.6 THP ) zdecydował się na redukcję, do 42 mm, średnicy czopów głównych wału korbowego. Co prawda wymaga to stosowania lepszych materiałów na panewki, ale za to straty tarcia są niższe i smarowanie sprawia mniej problemów*,
*proces spalanie jest nieco odmienny niż w 1.4 TSI, kanał dolotowy realizuje zawirowanie śrubowe powietrza (jak w silnikach Diesla), a strugi paliwa nie wydostają się w osi symetrii wtryskiwacza,
*zawór upustowy spalin (waste gate) jest sterowany elektrycznie.
*stopień sprężania 10,5 (o 0,5 więcej niż w 1.4 TSI),
*aluminiowy kadłub,
*średnica x skok: 71 mm x 75,6 mm, czyli skok identyczny jak w silnikach 1.4 MPI, (potem też w FSI i TSI), ale tylko tych o pojemności 1390 ccm (montowanych od czasów Polo 6N), a nie 1391 ccm (z pierwszej Ibizy i Golfa III),
*ciśnienie wtrysku paliwa 150 barów,
*maksymalne ciśnienie w komorze spalania 130 barów (1.4 TSI ma 120),
*ciśnienie doładowania 1,6 bara (1.4 TSI 122 KM ma 1,8, 1.4 TSI Twincharger ma 2,5 bara).
Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
parasite, w czym są lepsze tsi od 1.8 t?
Ale przede wszystkim chodzi o norme spalin i bycie "eko" czyli wyciąganie kasy z naszych kieszeni.... :wink: w tym są lepsze :roll:
no, ale żeby być obiektywnym podejrzewam też ,że może przebieg momentu mają nieco lepszy (w tym momencie mam na myśli 1.8 t vs 1.8 tsi)
AdamB, czy nowy soft jest tym softem trudnym do zmiany (chipowania) w fabiach 1.2 tsi tak jest podobno, gdzieś ktoś tu opisywał, że ma z tym problem po zmianie softu.
Komentarz